Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
30.4.2004, Štěpán Mrázek, aktualita
Při hledání informací o čipech GeForce 6800 v aktualitách na Světu hardware jsem zjistil, že jsme nikde nepsali o výkonu čipu GeForce 6800 Ultra. Na mém oblíbeném korejském serveru jsme již před časem našel jeden screenshot z testovacího...
juja (47) | 30.4.20041:45
Před časem se mi 3DMark03 trochu zapomněl a vyplivl mi nádherně zabugovanej výsledek: 9437 3DMarks. A to je na Radeon9500­/128bit­/64MB ­(275­/270@351­/324­) slušný, ne? :­)­)­) Taky mám z toho screenshot...
Odpovědět0  0
Fidel Kastrol (81) | 30.4.20041:04
Takova karta by se mela testovat se zapnutym anti­-aliasingem ;o­/

2_2Large: a to jako pouziva PS 1.1. i v tom 3DMarku 2003 jo?
Odpovědět0  0
2Large | 30.4.20040:20
To bude tim ze i presto ze disponuje PS 3.0 tak nepouziva ani 2.0 a ani 1.4, ale jen 1.1 viz napr. FAR CRY ­(1.1 a 1.4 se nelisi presnosti ale jen dvojnasobnym vykonem ­- proto ma nvidia tak pomale PS, nejsou totiz spravne implementovany ani ty ve verzi 1.4 a zjevne schopnost pracovat jen ve 2 taktech misto jednoho zavisi i na vypoctech s PS2.0 a 3.0, proto jsou tak pomale, a proto nvidia podvadi a snizuje jejich presnost aby dohnala ztratu vykonu zpusobenou spatnym navrhem­)

Odpovědět0  0
Def | 30.4.200411:12
1.­/ Far Cry neidentifikuje NV40 spravne, tudiz nejede s touto kartou v PS 2.0, ale pouze PS 1.1, takze s navrhem GPU to nema nic spolecneho, s prichodem novych ovladacu pro 6800 to bude vypadat jinak
2.­/ Implemetace PS v NV40 je O.K.
3.­/ Pockejme si na nove ovladace NV40 a hlavne na prichod noveho GPU od ATI, doted jsou to jen neoverene kecy a hypotezy ­- grafy, co vysly k vykonu X800 jsou pouze vypocteny z teoreticky dosazitelnych hodnot GPU ­- takze jsou pro realne srvonani nepouzitelne
4.­/ Opravdu me fascinuje skutecnot, ze aniz by kartu od ATI kdokoliv dosud videl, natoz testoval, ma tak ­"zarucene­" informace o jasne vyssim vykonu jejich GPU... :­-­)
Odpovědět0  0
xR-> | 30.4.200413:51
Zvatlas naproste kraviny, NV40 pocita vse v plne 32 bitove floating­-point kvalite a tato presnost ani nejde nijak snizit ­(integer jednotky jako u NV3x uz tam ani fyzicky nejsou pritomny­). BTW. 1.4 maji trosku vyssi presnost a proto se u NV3x musi pocitat ve floating­-point pipeline, kdezto pro 1.1 staci integer­-pipeline. A neni to 2 takty vs 1, ale 1 takt vs 0.5 ­(zpracuji se 2 instrukce­/takt­). FarCry pouziva 1.1, protoze je to nejrychlejsi na NV3x a NV40 jeste nezna.
Odpovědět0  0
2Large | 30.4.200417:01
nejde i identifikaci karty, proste bezi rychle jen s PS1.1 , s 2.0 bude samozrejme pomalejsi,
na tom detekce nic nezmeni.
ATI bude rychlejsi vzhledem k hardwareovym specifikacim ­- pipeline, frekvence, propustnost, lepsi kompresni ­-vyssi ucinnosti pametoveho radice a hlavne kvyli velke zavislosti vykonu­/kvality PS nvidie, ktera u snizene presnosti u nvidie dosahuje az trojnasobku ­(synteticky test­), pokud vyjdou ovladace kde pobezi PS s plnou presnosti, vykon
vyrazne klesne.
to xR no kamo moc toho nevis co, mluvis o barevne presnosti, ne o poctu instrukci a presnosti PS, to je neco jineho.
1.4 nema ­"trosicku vyssi presnost­" kod je uplne identicky, pomer 2­/1 ci 1­/0.5 je steny, takze
se na slabem vykonu PS nvidie nic nemeni.
A proc ve FAR CRY pouziva 1.1 kdyz je to DX9 hra a GFFX podporuje PS2.0? kvyli nizkemu vykonu, PS1.1 nejsou rychlejsi na GFFX, ale samozrejme na kazdem hardware nez 2.0, ale k tomu se uchyluje jen nvidia protoze ma proste pomale PS, protoze uz od dob GF4 chybi PS1.4 ale ma jen 1.1, coz vede k polovicnimu vykonu u vsech kodu zpracovavanymi pixel pipeliny ­(je to jejich architekturou­) a proto je vykon vsech PS polovicni oproti ati, a proto snizuji jejich presnost aby to dohnali, a k cemu je vam pak PS3.0? kdyz se pak uz v podstate vubec
nejedna o per pixel shading? k nicemu, je to jako ferrari s podvozkem trabanta, bud jede dobre ale pomalu, a nebo rychle, ale pak uz to neni prijemnej zazitek.
Odpovědět0  0
xR-> | 30.4.200417:28
"no kamo moc toho­ nevis co­" ­- rofl, tak ted si me pobavil ­- jsem vyvojar shaderu ­(kterych jsem napsal a optimalizoval stovky pro obe architektury­). Je videt ze o vnitrni architekture NV30, natoz NV40 vubec nic nevis ty. NV30 ma 4 floating­-point pielines a 8 integer­-pipelines ­(ty pracuji s rozsahem ­-2.0...2.0, zatímco PS1.4 pracují s rozsahem ­-4.0...4.0, takže se musí provádět ve floating point části­). NV30 v mixed­-modu spocita 12 instrukcí­/takt, R300 jenom 8. Na R300 na druhou stranu jsou vsechny shadery pocitany 24bit FP, takze 1.1 jsou stejne rychle jako 2.0. NV40 ale ma NAPROSTO ODLISNOU ARCHITEKTURU OD NV30 !!!!. Zadna MENSI PRESNOST ani nic jineho NEEXISTUJE. Rychlost PS1.1...PS3.0 je na NV40 IDENTICKA, podobone jako na R300.

"mluvis o barevne presnosti, ne o poctu instrukci a presnosti­ PS­" ­- ta tvoje barevna presnost je presnost PS a pocet vykonanych instrukci za takt je vyznamny
"snizene presnosti u nvidie dosa­huje az trojnasobku­" ­- ano, ale pouze u NV3x, nikoliv u NV40 ­(a jde to napsat tak, ze to okem nepoznas­)
"uz od dob GF4 chybi PS1.4 ale ma­ jen 1.1­" ­- z hlediska architektury se tyto dve verze lisi pouze vypocetni presnosti. A co to je ­"ma jen 1.1 ?­" Je to jen kus kodu... Asi te to prekvapi, ale ani ATi R300 ­"nema­" 1.4 ­- proste se to provadi v PS2.0 pipeline ­(jako u NV40­), protoze integer pipeline v R300 proste neni...
"PS3.0? kdyz se pak uz v podstate vubec nejedna o per pi­xel shading­" ­- VYROK ROKU :­)­)­)­)­) PS3.0 jsou PS2.0 s vyssi presnosti, vetsimi limity ­(512 aritm. instr. misto 64­) a moznosti dynamickych skoku, takze tvuj vyrok mirne nechapu...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.